آموزش تخصصی مربی کودک

اطلاعات

  • دسته‌بندی مقالات و منابع
  • تاریخ

هم‌رسانی کنید

این برنامه‌ی هفتگی درباره‌ی چیست؟

این روزها همه‌ی ما به فکر این هستیم که از زمانی که در خانه هستیم تا سلامتی خود و دیگران را حفظ کنیم، به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم تا هم خودمان و هم خانواده‌ی ما این زمان را در آرامش سپری کنند. معمولا با داشتن برنامه و پیش بینی لحظات، می‌توانید از اضطراب و سختی‌های زندگی خود کم کنید و کاری کنید تا این روزهای طولانی، کمی سریع‌‌تر بگذرند.

این برنامه روزانه و هفتگی که توسط صفحه‌ی اینستاگرم Kristinatoddlerapproved طراحی شده، نمونه‌‌ ای از یک برنامه‌ی هفتگی با جزئیات نسبتا کامل است. این برنامه پر است از ایده‌ها و فعالیت‌هایی که به شما کمک می‌کنند در وضع فعلی، برای فرزندان خود فعالیت‌هایی جالب، خلاق و پرمحتوا تعریف کنید. این برنامه برای بازه‌ی سنی حدود ۴ تا ۱۲ سال مناسب است و اعضای مختلف خانواده هم می‌توانند در فعالیت‌ها همراهی کنند.

کریستینا می‌گوید: «طبق این برنامه، در طول هفته مثل یک روز معمولی، بیدار می‌شویم، لباس می‌پوشیم، آماده می‌شویم، کارها را امجام می‌دهیم و با کودکان وقت می‌گذرانیم و آخر هفته‌ها هم کمی بیشتر به خودمان استراحت می‌دهیم. بدین ترتیب روتین زندگی معمولی قبل کم‌تر از دست می‌رود. ما هر روز روزمان را با جلسه صبح شروع می‌کنیم. در این جلسه با کل خانواده درباره برنامه روزمان حرف می‌زنیم، با هم وقت می‌گذرانیم و حتی همگی باهم فعالیتی انجام می‌دهیم که باعث نزدیکی اعضای خانواده به هم شود. بچه ها هم در طول هفته هم زمان لازم برای کتاب‌خوانی، انجام کارهای هدفمند و انجام کارهایی که به آن‌‌ها علاقه‌مند هستند را دارند و هم زمان لازم. برای استراحت و خوردن خوراکی‌های خوشمزه. عصرها زمان وقت‌گذرانی خانوادگی است. خانوادگی دور هم جمع می‌شویم تا بازی‌های جمعی و بازی‌های کارتی را انجام دهیم، دور هم فیلم ببینیم و اگر امکانش بود برویم برای پیاده‌روی.»

 

در این برنامه، بچه های بزرگتر هم زمان و شرایط لازم برای درس خواندن و انجام فعالیت‌ها و پروژه‌های درسی خود را، خواهند داشت. فراموش نکنید که می‌توانید در حین برنامه‌ریزی، از همه‌ی اعضای خانواده نظر بخواهید و با همکاری هم، برنامه را بنویسی.

می‌‌توانید این برنامه هفتگی را به صورت رایگان دریافت کنید.

 

نوشته شده توسط: گروه آموزشی-پژوهشی کودک دوران

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما