دورهی آفلاین مهارتهای ارتباط گیری با کودکان (۳ ساعت)
توجه به کیفیت ارتباط با دیگران برای حفظ و پایداری روابط، تنها مختص روابط بزرگسالان با هم نیست. ارتباط فرآیند انتقال پیام از فرستنده به گیرنده به شرط همسانبودن معانی بین آنهاست. معنا در علم ارتباط شامل مفاهیم ذهنی و احساسات میشود (داگلاس، ۲۰۱۳) و امروزه بر اساس شواهد پژوهشی متعدد تردیدی نیست که نیاز به ارتباط و دلبستگی از نیازهای بنیادین و نخستین است (لیری، ۱۹۹۵). از همینرو، اهمیت کیفیت ارتباطات مربیان و بزرگسالان با کودکان مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.
به اعتقاد هایم گینات دو مفهوم برقراری ارتباط با کودکان را ممکن میسازد: احترام و مهارت. این ارتباط مستلزم این است که الف: پیامها به حس احترام کودک لطمهای وارد نسازند، همانگونه که لازم است به حس احترام بزرگسال لطمهای نزنند و ب: ابتدا تفاهمی متقابل بین بزرگسال و کودک ایجاد شود. تنها پس از ایجاد این تفاهم است که پند و اندرز راهنمایی و آموزش مطرح میشود (گینات، ۱۹۶۵).
در این دورهی ۳ ساعته با راهبری خانم فاطمه صادقی ضمن یادآوری اهمیت ارتباط و نقش آن در یادگیری کودکان، به بررسی اصول و آداب ارتباط با کودکان و همچنین بهکارگیری آن در برنامهی آموزشی کودکان گفتوگو خواهیم کرد. آنچه اهمیت دارد، درک ضرورت برقراری ارتباطات سازنده با کودکان در راستای پیشبرد اهداف یادگیری-آموزشی است. این امر نقش بهسزایی در رشد همهجانبهی کودکان، حفظ ویژگیهای فردی و حضور مؤثر آنها در جامعه دارد.
موضوعات دوره:
- اهمیت ارتباط در یادگیری و آموزش کودکان
- اصول و آداب برقراری ارتباط با کودکان
- بهکارگیری آموزش ارتباط-محور در برنامههای آموزشی
مخاطب دوره چه کسانی هستند؟
- دانشجویان علوم تربیتی
- دانشجویان دیگر رشتههای مرتبط
- مربیان کودک
- معلمان دبستان
- علاقمندان به فعالیت در حوزهی کودک
- والدین و مراقبان کودکان
اهداف دوره چیست؟
- توانمندسازی مربیان در بهکارگیری برنامههای آموزشی-یادگیری ارتباط-محور
- کمک به فراهمترشدن شرایط رشدی برای کودکان با تقویت ارتباطات مربی-کودک
- ارتقاء سطح کیفیت آموزش توسط مربیانی آگاه به اهمیت ارتباطات در آموزش در دوران کودکی
بهاء دوره: ۵۱۰/۰۰۰ تومان
بهاء دوره تا ۱ تیر: ۴۳۳/۵۰۰ تومان
راهبر: فاطمه صادقی
دیدگاهها