آموزش تخصصی مربی کودک

اطلاعات

  • دسته‌بندی عمومی

هم‌رسانی کنید

توضیحات

تربیت متعادل

توجه به زندگی فردی درکنار رفتار حرفه‌ای و پیروی از اصول تربیتی،  یکی از ترکیباتی است که می‌تواند راهنمای مسیر آموزش و تربیت کودکان باشد. این دوره به دو بخش اصلی تقسیم شده و توسط دو راهبر هدایت می‌شود. هدف این دوره، بازنگری در رفتارهای تربیتی‌ در کنار الگوبرداری از قوانین طبیعت و زندگی، ببرای همسو شدن با آن‌ها و اثرگذاری بر روند زندگی‌مان است.

در بخشی از این دوره و در طول جلسات تعاملی با شما به سنگ‌بنای باورهای‌مان در خصوص چیستیِ تربیت، نگاهی دوباره خواهیم داشت و با دیده‌ی ‌تردید در آنها خواهیم نگریست، چراکه به اهمیت والای خشت اول ایمان داریم، در پایان این مبحث دور از ذهن نیست که بپذیریم نگاه ‌ما به تربيت، نیازمند بازآرایی ا‌ست ‌و چشم‌ها را باید از نو بشوییم.

ازآن پس به سراغ مقداتی کلیدی از روانشناسی امید وکنترل درونی می‌رویم و کاربست‌های تربیتی این مبانی را به یاری هم خواهیم شناخت. در تمام طول مسیر، از پرسیدن و مورد پرسش قرار گرفتن دانسته های‌مان بهره خواهیم برد و خیال شنونده و بیننده بودن را از ذهن دور می‌کنیم چرا که امیدواریم همه برای یادگیری و تغییر آمده‌ایم و به تفاوت‌های کلاس و کنسرت یا کارگاه و سینما واقفیم، هر چند دومی‌ها ممکن است در نظرمان جذاب‌تر باشند.

در اواخر این بخش، برخی از رفتارهای پر کاربرد در امر تربیت که بعضی از بزرگترهای امروز منطبق بر اصول مرتبط با آن رشد یافته‌اند را به چالش خواهیم کشید. در این مسیر، به آنجا می‌رسیم که تشویق اگر چه واژه زیبایی است اما بسیار پیش آمده که به‌نام این تعبیر زیبا، چنان خطاهای بزرگی ساخته ایم که ای کاش هرگز چنین تشویق نمی‌کردیم. حال اگر گوش جانمان شنوا گشته بود و درونمان مهیای تغییر، مسیر صحیح واکنش به رفتار پسندیده کودک ‌مان را از نگاهی متناسب با تئوری انتخاب ترسیم می‌نماییم. بگذریم، در این بخش، ۶ ساعت در کنار هم و در میانه مثلث شک و یقین و عمل تفکر می‌کنیم. به احتمال زیاد، بزرگترین دستاوردمان در این بخش، (در کنار روابط جدید و مطالب جدید و…) تشنگی‌ برای بیشتر آموختن باشد.

در بخش دیگر، به درون خود می‌نگریم. می‌دانیم از قدیم، طبیعت در حوزه‌های مختلفی همچون هنر، علم و … الهام‌بخش انسان‌ها بوده. اما چقدر پیش آمده که از اصول و قوانین طبیعت در بهبود کیفیت زندگی شخصی مان بهره گیریم؟ ما به عنوان انسان، جزئی از کائنات هستیم و زندگی مان تحت تاثیر همان قوانینی است که بر اجزای دیگر طبیعت حاکم است. هر چه توانایی ما در همسان کردن رفتارهای‌مان با این اصول بیشتر باشد، بر دنیای پیرامون خود تاثیرگذاری بیشتری خواهیم داشت. یکی از این اصول، اصل تعادل است. جهان طبیعت همواره بر پایه تعادلی پویا برقرار بوده. درست است که رویدادهای مختلفی این جهان را از میلیون‌ها سال پیش تغییر داده و به این شکل درآورده اند. اما لازم است بدانیم نظام تعادلی طبیعت، ‌همیشه به گونه ای عمل کرده که آن اتفاقات را با ایجاد تغییراتی  به تعادل باز گردانده و با حرکتی رو به جلو پویایی طبیعت را نگاه داشته است. ما نیز برای اثربخشی واقعی نیاز به تعادل داریم، و می دانیم که آن‌چه هم اکنون هستیم نتیجه‌ی انتخاب های مان است نه نتیجه‌ی شرایط ما.

در این بخش نیز به مدت ۶ ساعت از زمان خود را صرف تعامل و یادگیری می‌کنیم و قصد داریم تا آنجا که می توانیم فرکانس مان را با فرکانس طبیعت هم‌ساز کنیم و در راستای افزایش کیفیت زندگی مان در تعادل بخشیدن به سبک زندگی ، نگرش و استفاده از منابع وجودی مان گام‌هایی عملی برداریم ، انتخاب های مؤثرتری داشته باشیم و احساس شادکامی و رضایت‌مندی عمیق و اصیل را بیش از پیش تجربه کنیم .

 

 موضوعات دوره:

  • مفهوم تربیت و آموزش از نگاه کنترل‌ گری
  • مقدمه‌‌ای بر کاربست تئوری‌ انتخاب در تعامل با کودک
  • آسیب زدن به  کودک به اسم تشویق
  • انسان  متعادل،  انسان  شادکام
  • تعادل در نگرش و تعادل  در سبک زندگی

 

 

راهبران

  • مریم رامین‌کیا
  • محمد‌حسن سنگانیان

 

مدت:

  • ۱۲ ساعت (۶ جلسه، هر جلسه ۲ ساعت)

 

زمان:

  • سه‌شنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها: ۱، ۶، ۸ ،۱۳ و  ۱۵ و ۲۰ خرداد
  • ساعت ۱۶-۱۸

 

هزینه ثبت نام:

  • ۲۹۵ هزار تومان / ظرفیت محدود

ظرفیت:

  • ۲۵ نفر

مهلت ثبت‌نام:

  • تا تکمیل ظرفیت

 

 

*** توجه داشته باشید پرداخت هزینه‌ی دوره به صورت قسطی نیز امکان‌پذیر است. می‌توانید هنگام پرداخت، پرداخت قسطی را انتخاب کنید.

*** گواهی حضور در دوره، پس از اتمام دوره و ارائه‌ی پروژه‌های مربوطه، در حساب کاربری شما در سایت قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما