آموزش تخصصی مربی کودک

اطلاعات

  • دسته‌بندی عمومی

هم‌رسانی کنید

توضیحات

دوره‌ی آن‌لاین هویت و زبان اول- سواد به چندین زبان: داستان‌هایی از واقعیت

سواد در دو زبان یا «سواد دوگانه» به مهارت‌های مربوط به سواد کودکان به دو زبان اشاره دارد. این زبان‌ها می‌توانند در سطوح مختلف، هم‌زمان یا به‌صورت ناهم‌گام آموخته شوند. همان‌طور که بیالیستوک (۲۰۰۱) اشاره می‌کند، “کودکان تک‌زبانه و دوزبانه در دو دنیای شناختی مختلف حرکت می‌کنند، محیط‌های زبان‌های مختلف را تجربه ‌کرده و با استفاده از منابع مختلف ارتباط برقرار می‌کنند”.

به همین دلیل، با توجه به افزایش چندزبانگی در بسیاری از نقاط جهان، لازم است تا ما مربیان کودک، علم و درک خود را درباره سواد دوگانه و چالش‌های ناشی از آن توسعه دهیم.

 

در این سخنرانی، دکتر سابین لیتل در مورد تحقیقات خود در مورد توسعه‌ی زبان دوگانه با تمرکز بر دو پروژه‌ی خاصی که انگلستان انجام داده صحبت می‌کند و علاوه بر بررسی تجربیات کودکان از چندزبانه‌شدن و بزرگ‌شدن در فضاهای چند‌زبانه، به راهکارهایی که کودکان از آن‌ها برای غلبه‌کردن بر چالش‌های این مسیر استفاده می‌کنند می‌پردازد.

 

 

سابین لیتل مدرس آموزش زبان در دانشگاه شفیلد است. برای دیدن سوابق علمی وی اینجا کلیک کنید.

او ابتدا یک معلم زبان آموزش دیده بود و در دهه‌ی گذشته به موضوعاتی مانند چندزبانه‌بودن، هویت و تعلق خاطر متمرکز بوده است. سابین سعی داشته تا برای کودکان ابزار استفاده از مجموعه‌ی کامل سواد زبانی را فراهم کند تا تمام جنبه‌های هویت آن‌ها در آموزش رسمی تأیید شود.

بودجه‌ی کار سابین، توسط چندین شورای تحقیقاتی بزرگ تأمین شده و او در حال حاضر راهبر یک پروژه اروپایی در زمینه‌ی  سواد چندگانه، با مشارکت محققانی از انگلیس، آلمان، هلند و لوکزامبورگ است.

او گروه علاقه‌مندان ویژه‌ی سوادآموزی و چندزبانه را برای انجمن سوادآموزی انگلیس سازماندهی می‌کند.

و در آخر، کار او در کتابخانه‌ی کودکان چندزبانه برنده‌ی جایزه بین‌المللی Brenda Eastwood Award for Diversity and Inclusion  شده است.

 

زمان:

  • یک‌شنبه ،  ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ساعت ۱۸:۳۰ – ۲۰:۳۰

 

هزینه‌ی ثبت نام:

  • ۴۳۹ هزار تومان

هزینه‌ی ثبت‌نام زودهنگام (تا ۱۳ اردیبهشت) :

  • ۳۹۹ هزار تومان

 

ظرفیت:

  • محدود

 

*** توجه داشته باشید که دوره به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و زیرنویس فارسی دوره تا ۲ هفته پس از پایان دوره در سایت دوران قرار خواهد گرفت.

*** گواهی‌نامه‌ی معتبر حضور در دوره‌ی دوران، تا یک ماه پس از اتمام دوره در حساب کاربری شما در سایت قرار خواهد گرفت.

 

 

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما