آموزش تخصصی مربی کودک

اطلاعات

  • دسته‌بندی عمومی

هم‌رسانی کنید

توضیحات

کودکان چگونه می‌آموزند؟

کودکان از بدو تولد، تحت تأثیر محیط و تعاملات خود، فرآیندهای یادگیری را آغاز می‌کنند. اگرچه بخش بسیاری از یادگیری در دوران کودکی به صورت اتفاقی رخ می‌دهد، بزرگ‌سالان کودک نیز نقش بسزایی در فرآیندهای یادگیری-آموزشی کودک دارند. مثلاً بسیاری از ما والدینی که با کودک خود بازی می‌کنند و فامیل‌های نزدیکی که با کودک تعامل دارند را دیده‌ایم.

بزرگ‌سالان با کودکان از طرق مختلف هدفمند و غیرهدفمندی ارتباط برقرار می‌کنند. در نتیجه محیط و افراد حاضر در آن بر زندگی کودک، یادگیری‌های او و به طور خلاصه، آینده‌اش تأثیرات گذارند. همین‌طور که این دوران می‌تواند به رشد کودکی با عزت نفس و توانمند بیانجامد، ممکن است به رشد کودکی با عزت نفس پایین و توانمندی‌هایی محدود منجر شود. 

در طول تاریخ، دیدگاه‌های نظریه‌پردازان علوم مختلفی هم‌چون روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و علوم تربیتی درباره‌ی روندهای یادگیری انسان، به رویکردهای مختلفی نسبت به آموزش کودکان شکل داده‌اند. با احتیاط می‌توان گفت همه‌ی این نظریات و رویکردهایی که یکی پس از دیگری ظهور کرده‌اند، تحت تأثیر نظریات و رویکردهای پیشین خود بوده و تکامل یافته یا تغییر کرده‌اند. اگرچه شناخت مستقل نظریاتی که در شکل‌گیری رویکردهای آموزشی شناخته‌شده‌ای مثل والدورف، رژیو امیلیا و … به نقش داشته‌اند اهمیت دارد، اما شناخت اثرگذارتر از وجود دیدگاهی کلی نسبت به روند شکل‌گیری این نظریات و در واقع تأثیرگذاری آن‌ها بر هم به دست می‌آید. 

علت اهمیت این شناخت این است که گویی متفکران در این مسیر، روندهای فکری یکدیگر را تکمیل کرده و صیقل داده‌اند و هرکدام نظریات خود را از ترکیب دانشی پیشین و دیدگاه‌های بومی وام گرفته‌اند؛ حال برای ما که متخصصین ایرانی حوزه‌ی کودک هستیم، شناخت این حوزه‌ها و تشخیص بخش‌های مخصوص به محل زندگی نظریه‌پردازان و کسب مهارت‌های فکری لازم برای به‌کارگیری اثربخش آن‌ها در محیط زندگی و شرایط فرهنگی-اجتماعی خودمان، امری بسیار ضروری است. 

در این کارگاه مشارکتی، با دیدگاهی سنجش‌گرایانه نظریات برخی از نظریه پردازانی که نظریاتشان در عرصه‌های آموزشی مورد توجه قرار گرفته را بررسی کرده و به راه‌های وارد کردن آن‌ها در فرآیندهای آموزش کودک فکر می‌کنیم.

موضوعات کارگاه و نظریه‌پردازانی که افکارشان در این کارگاه بررسی می‌شود، به شما در کسب آگاهی درباره‌ی نظریات مختلف درباره‌ی یادگیری در دوران کودکی کمک کرده و مهارت شما برای برقراری ارتباط بین نظریه و میدان عمل را تقویت می‌کند.

لازم به ذکر است که با توجه به زمان محدود و اهداف این کارگاه، نظریات معرفی شده و روند شکل‌گیری آن‌ها به صورت مشارکتی با مخاطبین بررسی می‌شود. نظریات به طور خاص و عمیق بررسی نخواهند شد.

موضوعات:

  • اهمیت کسب دانش درباره‌ی یادگیری در دوران کودکی
  • چیستی یادگیری و‌کودکی
  • آشنایی با کلیات نظریات تأثیرگذار کلاسیک
  • شناخت کلی نظریه‌پردازان مدرن
  • بررسی نظریات یادگیری در عمل

 

راهبر: فاطمه صادقی

 

زمان: دوشنبه‌ها- چهارشنبه‌ها  – ۲۶ اردیبهشت الی ۱۱ خرداد ۱۴۰۱

ساعت ۱۷:۳۰- ۱۹:۳۰

۶ جلسه‌ی ۲ ساعته (۱۲ ساعت)

 

بهای ثبت‌نام: ۵۹۹ هزار تومان / ظرفیت محدود

ثبت‌نام زودهنگام (تا ۷ اردیبهشت): ۵۶۹ هزار تومان

پرداخت به صورت مرحله‌ای امکان‌پذیر است.

ثبت‌نام از طریق سایت www.doran-ece.com

مدرسان

فاطمه صادقی

فاطمه صادقی

مدیر آموزشی
فاطمه صادقی

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما